Vyjednávání vázlo kvůli požadavku strojvůdců na zvláštní příplatek pro jejich profesi. To však bylo nepřijatelné pro vedení firmy i pro ostatní odboráře. Strojvůdci nakonec přistoupili až na návrh řešení sporu, který předložila zprostředkovatelka.
Na dráze se podle návrhu zprostředkovatelky nyní po podpisu kolektivní smlouvy začne vyjednávat o změnách tarifního zařazení některých profesí, včetně strojvůdců. Změna tzv. sborníku prací, tarifního zařazení profesí a systému odměňování na dráze by měla přitom být komplexní. Nová verze by měla lépe odrážet náročnost jednotlivých činností a odpovědnost zaměstnanců. Strojvůdci předpokládají, že tak jejich profese bude lépe ohodnocena.
Podepsání dohody bylo jednou z priorit nového generálního ředitele Josefa Bazaly. Kvůli tomu, že kolektivní dohoda nebyla na dráze dlouho uzavřena, totiž hrozilo, že se o 2000 až 2500 zvýší počet lidí, které ČD letos chtějí propustit. Nyní je však podle Šťáhlavského zřejmé, že počet pracovníků se sníží letos jen o původně plánovaných 6000 lidí. Větší část z nich využije tzv. doprovodný sociální program, a odejde tedy s vysokým odstupným. Podnik, který je největším zaměstnavatelem v zemi, má celkem 70.000 pracovníků.
Kvůli tomu, že v některých regionech ČD údajně propouštěly lidi nad rámec tohoto programu, hrozilo Odborové sdružení železničářů stávkou. Nakonec se však s novým vedením dohodlo na vytvoření komise, která všechny sporné případy propuštěných železničářů posoudí, a v opodstatněných případech vezme vedení podniku výpovědi zpět.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
