Poptávka po elektřině roste v celé Evropě, a tak se do její výroby tlačí noví investoři, hlavně z řad českých uhlobaronů. O nové elektrárně na černé uhlí uvažují noví vlastníci OKD v čele se Zdeňkem Bakalou. Do výroby elektřiny chce vstoupit i slovenská finanční skupina J&T. Ta zatím hledá středně velké elektrárny na prodej a zkoumá, zda by nešlo zprovoznit některé nevyužívané.
"My o tom vedeme jednání s ČEZ. Preferujeme dohodu s ním, ale jsou tady i jiní zájemci, kteří by do toho šli s námi," řekl spolumajitel Mostecké uhelné společnosti Petr Pudil. MUS je druhým největším dodavatelem uhlí pro elektrárny.
ČEZ může stavět mnohem rychleji a levněji tam, kde už elektrárny stojí. Zároveň jedná o dlouholetém odběru uhlí od dvou největších těžařů. Tím by přebral většinu uhlí svým konkurentům. "Začíná kompletní obnova Tušimic za 15 miliard korun. Pak počítáme asi se dvěma zcela novými zdroji, zvažujeme Počerady a Ledvice," řekl deníku mluvčí ČEZ Ladislav Kříž.
Nyní je v Česku kvůli omezeným zásobám uhlí pro nové elektrárny těsno, jakmile však vy však stát povolil vyšší těžbu, prostor pro ně se zvětší. Uhlí z dosud otevřených dolů vydrží do roku 2035. Každá nová elektrárna musí mít dodávky na 40 let, uvedla MfD.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
