"Zjednodušení prokazování bezdlužnosti vůči státu by podnikatelům výrazně usnadnilo život, protože by nemuseli shánět potvrzení od jednotlivých úřadů," uvedl Jahn. Zatím podle něj není jasné, kde by registr sídlil a kdo by jej spravoval. Fungovat by mohl začít od roku 2007. "Je to věc, která má reálnou šanci na úspěch, na Slovensku již funguje," dodal Jahn.
Podnikatelé by zřízení centrálního registru uvítali. "Není únosná dnešní situace, kdy podnikatel dělá pošťáka jednotlivým institucím státní správy," reagoval prezident hospodářské komory Jaromír Drábek. Integrovaný registr dlužníků by podle něj přispěl ke zjednodušení práce podnikatelů, protože koloběh dokladů je potřeba zajistit uvnitř státní správy.
Drábek na jednání rady také vznesl požadavek, aby jednotlivé státní úřady představily svou metodiku kontrol podnikatelů. "Nejsme spokojeni s efektivitou těchto kontrol, týká se to především finančních úřadů, správy sociální zabezpečení a úřadů práce," podotkl Drábek. Podnikatelé si podle něj stěžují na to, že se kontrolují pouze byrokratické náležitosti.
Rada se dnes podle náměstka ministra průmyslu a obchodu Václava Petříčka dohodla na tom, že mezi její hlavní priority bude patřit zjednodušení správy daní, práce na centrální registraci pro podnikatele či podpora podnikání z hlediska regionů.
Prioritou je i tzv. editační povinnost, tedy povinný výklad sporných ustanovení v zákonech pro podnikatele ještě předtím, než dojde k jejich realizaci. Zástupci zaměstnavatelů upozornili na to, že práce na této věci se v poslední době zastavili. Rada proto ministerstvu financí uložila, aby vypracovalo základní představu, poznamenal předseda Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů Jan Wiesner.
Rada, která funguje více než rok, má za úkol řešit nejnaléhavější problémy, jež trápí české podnikatele. Zabývá se mj. konkurenceschopností daňového systému v ČR, problematikou příspěvků na sociální zabezpečení a nemocenské pojištění, úpravou obchodního práva či problematikou flexibility pracovní síly a systému celoživotního vzdělávání. Drábek upozornil na to, že její konkrétní zásluhou je třeba vytvoření jednotných formulářů pro podání k obchodnímu rejstříku.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
