Společně s transformovaným areálem otevřel Zetor, a.s., novou kapitolu svého rozvoje

31.05.2005 | , Zetor
Tiskové zprávy


Zetor, a.s., vedoucí výrobce traktorové techniky v rámci nových členských zemí EU a jeden z největších zaměstnavatelů v brněnském regionu, včera oficiálně představil transformovaný areál společnosti – jako součást strategie označované „Zetor New“.

Ta je zaměřena jak na rozvoj výrobního areálu tak na kompletní změnu organizace a řízení výroby, myšlení. Mezi její hlavní přínosy patří významná úspora nákladů a růst efektivity managementu výroby – odpovídající náročným požadavkům 21. století.

Nejdůležitější přínosy transformace areálu společnost Zetor, a.s.

  • Restrukturalizace výrobních prostor nyní umožní vysoce efektivní výrobu 10 – 15 tisíc traktorů Zetor ročně.
  • Celková úspora nákladů – například jen v oblasti logistiky více než 3 miliony Kč.
  • Zlepšení organizace a materiálového managementu, zkrácení a napřímení distribučních cest uvnitř výroby.
  • Vytvoření příležitostí pro další efektivní využití nadbytečných prostor v areálu Zetor, a.s.

Areál společnosti Zetor, a.s., se včerejším dnem výrazně změnil. V rámci těchto změn došlo k přemístění některých výrobních objektů uvnitř areálu. Výrobní areál Zetoru je nyní kompaktnější – s napřímenou efektivní logistikou – ideální pro výrobní kapacitu 10 – 15 tisíc traktorů ročně. Současně se změnami v rámci uspořádání areálu dochází ke změnám v interní komunikaci a řízení lidí.

Transformace areálu a nová strategie Zetor New byla inspirována moderními manažerskými metodami uplatňovanými například v  japonských firmách. Týká se jak organizace výrobního areálu, tak samotného myšlení managementu a zaměstnanců. Částečné zavedení těchto metod ihned po příchodu nového vlastníka – HTC holding – již dříve výrazně pomohlo společnosti Zetor, a.s., při opětovné přeměně v  úspěšnou firmu. Společnost Zetor se dnes může pochlubit rostoucím ziskovým hospodaření (provozní zisk za rok 2004 činil 260 mil. Kč) a obchodně vysoce úspěšnými výrobky, které z 80 % míří na náročné trhy zemí EU.

Záměr realizovat koncept Zetor New byl poprvé představen v září 2004 a jeho uskutečnění tedy trvalo pouhých 9 měsíců! Celkové investice do realizace konceptu Zetor New byly zhruba ve výši 75 milionů Kč. S návratností vložených investic společnost Zetor počítá v krátkodobém horizontu. Například návratnost vložených investic do logistiky zabere pouze přibližně 4 měsíce. Vložené investice se vrátí také v podobě dalšího posílení image společnosti Zetor coby moderně řízeného a fungujícího výrobce s upraveným výrobním areálem – srovnatelným například s významnými výrobci automobilů v ČR. Realizace konceptu Zetor New zároveň počítá s dalším rozvojem společnosti i v personální oblasti.

Jak probíhala realizace projektu Zetor New:

  1. Přesun výrobních prostor v rámci areálu společnosti Zetor
    Došlo k přesunu montážních dílen kabin traktorů, převodovek a hydrauliky. Ty se nacházely v okrajových částech areálu a vzhledem k tomu, že tvoří klíčové části výrobního řetězce – došlo k jejich přemístění do centrální části areálu k výraznému zjednodušení logistiky a poklesu přepravních a komunikačních nákladů.
  2. Rekonstrukce vnitřních prostor areálu Zetor
    Výrobní haly společnosti Zetor prošly rekonstrukcí. Zcela nově byla postavena také přijímací vrátnice, parkovací plochy a vnitřní komunikace v areálu. Objekt získal nové oplocení.
  3. Asanace nepoužívaných starých objektů v areálu
    Postupně dochází k odstranění objektů, které dnes již nejsou využitelné pro výrobní činnost společnosti Zetor. O využití dalších objektů projevil zájem CzechInvest či město, které se zajímají o vhodnost některých ploch pro umístění průmyslové zóny.

Ekonomické informace o společnosti Zetor, a.s.:

Společnost Zetor již dlouhodobě vykazuje dobré výsledky hospodaření. V roce 2004 skončilo hospodaření s provozním ziskem ve výši 260 milionů Kč a s celkovými tržbami ve výši 2,981 miliardy Kč. Společnost těmito výsledky pokračuje v trendu úspěšného hospodaření a rozvoje prodejních aktivit nastartovaném po příchodu nového vlastníka – společnosti HTC holding.

Provozní zisk dosažený v roce 2004 ve výši 260 milionů Kč znamená nárůst úspěšnosti hospodaření o 225 % v porovnání s rokem 2003. Kromě růstu ziskového hospodaření, vykázal Zetor za v roce loňském roce 23% nárůst celkových tržeb z prodeje vlastních výrobků.

Za první tři měsíce roku 2005 prodal Zetor celkem 1120 traktorů s tím, že více než 80 % produkce přitom směřovalo na trhy zemí Evropské unie – především k  odběratelům traktorů Zetor ve Velké Británii, v Polsku a Beneluxu; mimo EU pak v USA. V krátkodobém horizontu plánuje společnost Zetor zvýšit roční produkci až na 10 tisíc traktorů.

Pro letošní rok plánuje společnost Zetor, a.s. další růst všech klíčových ukazatelů

  • V podnikatelském plánu pro rok 2005 společnost předpokládá prodej celkem 6 200 traktorů.
  • Tržby společnosti by měly v roce 2005 dosáhnout 3,416 miliardy Kč.
  • Zisk společnosti by měl za rok 2005 dosáhnout hodnoty téměř 87 milionů Kč

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy