Změny v případných tarifech mýtného nebo aktualizace míst výběru se v novém systému budou provádět samy a řidiči si nebudou muset do svých palubních přístrojů stále nahrávat nové verze sítě dálnic nebo tarifů mýtného.
"Nový systém může reagovat na změnu při výběru mýtného, pokud jde třeba o nově dostavěné úseky dálnice, počítá s pružnými tarify v závislosti na čase a může lehce zahrnout i mýtné u provozovatelů soukromých dálnic," vysvětloval novinářům Johannes Springer z Toll Collect.
Modernější software si ale musejí kamiony nechat do palubních jednotek včas nahrát v partnerských servisech Toll Collect, které budou mít nový systém k dispozici od 1. srpna.
Od příštího roku bude nynější datový systém vyřazen z provozu. Toll Collect doufá, že do té doby získá novou verzi všech zhruba 434.000 kamionů z Německa i ze zahraničí, které palubní jednotky mají. "Aktualizace netrvá déle než hodinu," ujišťoval Springer. Náklady na aktualizace Toll Collect přebírá.
Mýtné pro kamiony platí na německých dálnicích od ledna letošního roku. Palubní jednotky používá 82 procent nákladních dopravců, kteří brázdí německé dálnice. Zbylých 18 procent registruje mýtné na internetu nebo u terminálů.
Nový systém zatím zkoušelo zhruba 2000 vozů, testovací fáze dneškem končí. Nynější systém bude od příštího roku vyřazen z provozu. "Kdo se do té doby nevybaví novým, bude se muset vzdát výhod palubních přístrojů," varoval Springer.
Pokud jde o Českou republiku, naznačil Udo Freialdenhofen, Toll Collect, který má zájem vstoupit do tendru na systém mýtného, by zřejmě v případě úspěchu použil už nový systém. "Zatím neznáme podmínky veřejné soutěže. Ale bude-li se Toll Collect o zakázku zajímat, pak zřejmě s aktuálním stavem techniky," řekl na dotaz ČTK.
Německé mýtné zatím nemá levnější třeba noční tarify, které mají motivovat nákladní dopravce, aby se vyhýbali časům, kdy bývají dopravní špičky. Toll Collect ale počítá s možností jejich zavedení, a systém je na to připraven. Zájem o palubní jednotky prý neutuchá, každý týden se instaluje několik tisíc přístrojů, hlavně zahraničním dopravcům.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					