Toll Collect zavádí novou verzi softwaru na výpočet mýtného

31.05.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


MNICHOV 31. května (zpravodajka ČTK) - Nákladní dopravci, kteří mají kvůli poplatkům na německých dálnicích v kamionech nainstalován palubní přístroj na výpočet mýtného, si budou muset do konce roku nechat aktualizovat jeho software. Konsorcium Toll Collect, které mýtné v Německu provozuje, totiž zavádí novou verzi; ta původní přestane od příštího roku platit.

Změny v případných tarifech mýtného nebo aktualizace míst výběru se v novém systému budou provádět samy a řidiči si nebudou muset do svých palubních přístrojů stále nahrávat nové verze sítě dálnic nebo tarifů mýtného.

"Nový systém může reagovat na změnu při výběru mýtného, pokud jde třeba o nově dostavěné úseky dálnice, počítá s pružnými tarify v závislosti na čase a může lehce zahrnout i mýtné u provozovatelů soukromých dálnic," vysvětloval novinářům Johannes Springer z Toll Collect.

Modernější software si ale musejí kamiony nechat do palubních jednotek včas nahrát v partnerských servisech Toll Collect, které budou mít nový systém k dispozici od 1. srpna.

Od příštího roku bude nynější datový systém vyřazen z provozu. Toll Collect doufá, že do té doby získá novou verzi všech zhruba 434.000 kamionů z Německa i ze zahraničí, které palubní jednotky mají. "Aktualizace netrvá déle než hodinu," ujišťoval Springer. Náklady na aktualizace Toll Collect přebírá.

Mýtné pro kamiony platí na německých dálnicích od ledna letošního roku. Palubní jednotky používá 82 procent nákladních dopravců, kteří brázdí německé dálnice. Zbylých 18 procent registruje mýtné na internetu nebo u terminálů.

Nový systém zatím zkoušelo zhruba 2000 vozů, testovací fáze dneškem končí. Nynější systém bude od příštího roku vyřazen z provozu. "Kdo se do té doby nevybaví novým, bude se muset vzdát výhod palubních přístrojů," varoval Springer.

Pokud jde o Českou republiku, naznačil Udo Freialdenhofen, Toll Collect, který má zájem vstoupit do tendru na systém mýtného, by zřejmě v případě úspěchu použil už nový systém. "Zatím neznáme podmínky veřejné soutěže. Ale bude-li se Toll Collect o zakázku zajímat, pak zřejmě s aktuálním stavem techniky," řekl na dotaz ČTK.

Německé mýtné zatím nemá levnější třeba noční tarify, které mají motivovat nákladní dopravce, aby se vyhýbali časům, kdy bývají dopravní špičky. Toll Collect ale počítá s možností jejich zavedení, a systém je na to připraven. Zájem o palubní jednotky prý neutuchá, každý týden se instaluje několik tisíc přístrojů, hlavně zahraničním dopravcům.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK