"Stížnost je podle mého svědomí a vědomí stoprocentně připravena k úspěchu," řekla advokátka Klára Veselá-Samková, která stížnosti členů OSMD k evropskému soudu připravuje.
Majitelé uvádějí, že jim regulace nájemného neumožňuje pokrýt ani běžné náklady na údržbu nemovitosti. Podle nich by se nájmy měly okamžitě zvýšit na úroveň, která jim pokryje náklady, a do roku 2010 dosáhnout tržní úrovně. Ta podle nich běžně v Evropě činí šest až sedm procent tržní ceny nemovitosti. V České republice se tato hodnota velmi odlišuje. Například v Praze činí nájemné v současné době podle Šimečka 1,1 procenta tržní ceny nemovitosti. V Chomutově už nájemné představuje zhruba požadovaných sedm procent tržní ceny nemovitosti.
Právní předpis, podle kterého by se zvyšovaly ceny v bytech s regulovanými činžemi, chybí nájemníkům a pronajímatelům od listopadu 2002.
Zákon o nájemném nyní připravuje ministerstvo pro místní rozvoj, podle jehož návrhu by se nájmy měly do roku 2012 zvyšovat až do pěti procent tržní ceny bytu. V Praze 1 by to mělo být 3,2 procenta a v Praze 2 čtyři procenta z tržní ceny nemovitosti. Podle majitelů domů je ale návrh ministerstva protiústavní.
Stížnosti k evropskému soudu již v březnu a dubnu podalo za své členy také Hnutí na obranu majitelů realit. Šlo o přibližně 200 stížností.
Problém regulace nájemného se v České republice týká zhruba 750.000 bytů, tedy téměř pětiny trvale obydlených bytů. Soukromým majitelům patří kolem 300.000 bytů, ostatní byty vlastní obce.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					