Hypoteční zástavní listy (HZL) mají vyšší výnosnost než většina ostatních běžně dostupných investičních příležitostí. Jejich atraktivitu zvyšuje i to, že výplata úroků nepodléhá dani z příjmu. Navíc s nimi lze obchodovat před datem splatnosti. Ministerstvo financí chce ale daňové úlevy zrušit, protože již neslouží k původnímu účelu financování hypoték, ale slouží k čistě obchodním zájmům. Odborníci je totiž považují za bezpečnou a výhodnou investici. Jsou kryté dvojím způsobem - pohledávkami z hypotečních úvěrů a zástavním právem k nemovitosti.
Podle ARTN ale daňová úleva na HZL jako nepřímá státní podpora hypoték zvyšuje dostupnost bydlení širokému okruhu lidí. "Růst úrokové sazby by mohl znamenat odliv potenciálních stavebníků a zájemců o koupi nemovitostí, což by se mohlo negativně projevit na poměrně dobře fungujícím trhu rezidenčních nemovitostí," dodal viceprezident asociace Michal Šourek.
Podle prezidentky ARTN Zdeňky Klapalové dosavadní pokles úrokových sazeb na historicky nejnižší úroveň navíc umožnil prakticky zrušit státní finanční podporu hypoték. "V okamžiku, kdy je možné čekat postupnou deregulaci nájemného a od roku 2008 zdražení bydlení vinou plánované změny DPH, a kdy je zároveň jasné, že ani nízké úroky nevydrží do nekonečna, nám odstranění tohoto typu podpory bydlení v současné době připadá velmi nesystémové," uvedla.
Zástupci ARTN se domnívají, že český trh s bydlením stále potřebuje co nejširší podporu bytové výstavby. Podle studie ARTN tvoří byty ve vlastnictví pouhých 13 procent českého bytového fondu a počet nájemních bytů je dvakrát větší než bytů ve vlastnictví.



 
				







 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					