"Nejvýznamnější české obchody budou pokračovat v konsolidaci trhu. Podle našich informací jim ovšem nejspíš vyroste silná konkurence v podobně českých poboček velkých zahraničních internetových obchodů," soudí ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Nikola Rafaj.
Možnosti na českém trhu zkoumá například aukční síň eBay, která před měsícem začala fungovat v Polsku. Rozšíření zvažuje i francouzská firma Pixmania, která se soustřeďuje na prodej elektroniky. To by údajně ohrozilo pozici českých obchodů. Nadnárodní prodejci mají podle Rafaje u výrobců nižší ceny než tuzemští a v západní Evropě se také uvádějí nové produkty na trh dřív než v tuzemsku. "To představuje pro české firmy hrozbu," tvrdí.
Podle ředitele firmy Internet Mall Ondřeje Fryce zostřila konkurence na trhu natolik, že ceny zboží jsou na hranici nákladů. Menší konkurenti nemohou dosáhnout na ceny velkých firem, a tak jim nezbývá, než se spojit buď s nimi, nebo s některou nákupní aliancí kamenných obchodů, uvedl.
Roční objem celkových online prodejů vzroste letos podle interních odhadů Internet Mall na sedm miliard korun. To bude o třetinu víc než loni.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
