Vláda by na zasedání 29. června měla zřejmě také rozhodnout, která vozidla začnou od roku 2007 platit elektronické mýtné. V lednu kabinet sice určil, že by se mýtné mělo začít vybírat od vozů nad 7,5 tuny, nyní jsou ve hře ještě dvě další varianty. Buď by platily jen těžké kamiony nad 12 tun podobně jako v Německu, nebo všechna nákladní vozidla nad 3,5 tuny jako v Rakousku. Ministerstvo dopravy se přiklání ke zpoplatnění vozů od 3,5 tuny.
Ve středu večer vláda schválila základní parametry soutěže. Rozhodla tak, že mýtné se začne vybírat nejdříve na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací. Až později se zpoplatnění nákladní dopravy rozšíří na celkem 2100 kilometrů silnic.
Mýtné se začne platit od roku 2007. Zkušební provoz ale začne již ve druhé polovině roku 2006. Z tendru vzejde dodavatel systému i samotná technologie, kterou se ujeté kilometry na zpoplatněných silnicích budou měřit. Ve hře je rakouský mikrovlnný systém i německá satelitní technologie. Na základě tendru stát s vítězem uzavře dohodu na dobu pěti let od spuštění systému s opcí na dalších pět let. Zájem o účast v tendru již avizovali přední světoví dodavatelé i domácí firmy.
Osobní vozidla by mýtné měla platit nejdříve od roku 2012. Do té doby budou v platnosti dálniční kupóny.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					