"Jakékoliv nařčení z kartelu musíme odmítnout," řekl Tomáš Zikmund, mluvčí petrochemické skupiny Unipetrol, která je majoritním vlastníkem Kaučuku. Potvrdil, že zprávu Evropské komise firma nedávno obdržela. Nyní ji analyzují odborníci Kaučuku i Unipetrolu, dodal Zikmund.
Komise se snaží zjistit, zda se firmy nedomlouvaly na cenách při výrobě butadien syntetického kaučuku. Podle zdroje agentury Reuters se teď objevily nové poznatky, které komisi opravňují k tomu, aby podezřelým firmám zaslala konkrétní námitky.
Na seznamu firem, proti jejichž aktivitám má Evropská komise výhrady, je vedle Kaučuku německá společnost Bayer, americký Dow Chemical a řada evropských divizí, italská společnost ENI a její odnož Syndial, britsko-nizozemský koncern Shell a s nimi i polská společnost Dwory. V podezření jsou rovněž dvě obchodní firmy.
Společnost Bayer také potvrdila, že dostala seznam námitek, které se vztahují k podezření na kartelovou dohodu. "Dokument jsme obdrželi 10. června. Vyšetřování nám starosti nedělá, budeme ale s úřady spolupracovat," řekl mluvčí německého koncernu.
Pokud komise zašle podezřelým firmám stanovisko s námitkami, mají firmy šanci se k nim vyjádřit a případně námitky objasnit či podezření vyvrátit. V další fázi mají možnost přihlásit se k ústnímu slyšení, teprve potom komise rozhodne, zda šlo o kartel či nikoli. Pokud dospěje k závěru, že ano, rozhodne o výši pokuty.
Důležité je rovněž to, zda komise pojala podezření na kartel čistě náhodou, na oznámení třetí strany, anebo dostala tip přímo od některé z podezřelých firem. Pokud komisi upozornila některá z podezřelých firem, pokutě se vyhne.
Komise má podezření na uzavření kartelu i v dalších případech výroby chemikálií. Podezření se týká také produkce elastomerů. V rámci jiného vyšetřování se nedávno ve Spojených státech přiznala k nezákonnému jednání společnost Syndial. Ta kývla i na požadavek úřadů zaplatit pokutu devět milionů dolarů.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					