Krajští zastupitelé již jednou rozhodli o severní trase silnice R35. Nyní se k hlasování vrátili kvůli narůstajícímu odporu proti ní. Hejtmanovi dnes například zástupci uvedeného sdružení předali odmítavou petici s přibližně 500 podpisy. "I jižní varianta má své odpůrce," prohlásil krajský radní pro dopravu Ivo Toman.
Severní variantu zastupitelům doporučil dopravní výbor kraje, neboť je podle Tomana levnější než jižní alternativa přes Svitavsko. "Bude též obslužná, nebudeme se jenom dívat na projíždějící kamiony," domnívá se. Jižní varianta by údajně přišla na 13,7 miliardy korun, zatímco severní trasa na 10,2 miliardy bez daně z přidané hodnoty. Původně se přitom uváděla jako dražší severní varianta.
Tomanova slova však provázela nevole přítomných obyvatel obcí podél severní trasy. "Mluví Toman, mohli byste zkusit nějaký rachot," instruoval mobilním telefonem organizátor protestů dav pod okny. Za chvíli se do sálu nesly husitské písně bojovníků proti "železobetonovým pánům", za které považují příznivce "severu". Vystoupení "proseverních" zastupitelů odměňovali pískotem a jejich oponentů potleskem.
Ministerstvo dopravy podle posledních informací prosazovalo jižní variantu. Nyní s ním bude muset kraj dále vyjednávat. "Začátek stavby se odhaduje za deset až 15 let," uvedl Toman. Silnice by tak měla vést od Vysokého Mýta kolem Ústí nad Orlicí a České Třebové.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					