Expertíza podle deníku obsahuje například takové informace, že lidé kolem Temelína si na elektrárnu zvykli, že elektrárna nevadí hospodaření ani krajině a že pravidelné malé ozařování lidem zdravotně prospívá. Jsou prý víc odolní vůči nemocem a méně náchylní k nádorovému onemocnění.
Onkologové to však považují za nesmysl. "Něco takového bych si netroufla tvrdit. Zodpovědně říkám, že žádné záření, ani malé lidskému zdraví neprospívá," tvrdí lékařka Hana Šiffnerová z oddělení onkologie českobudějovické nemocnice.
Autorka posudku Věra Křížová z Vysoké školy chemicko- technologické se brání tím, že posudek sestavila z dokumentů dalších odborníků. "Informace o vlivu záření na zdraví obyvatel vycházejí z údajů Lékařské fakulty Masarykovy univerzity v Brně," uvedla.
Podle Dany Kuchtové ze sdružení Jihočeské matky je posudek napsaný tendenčně ve prospěch firmy ČEZ, která Temelín provozuje a vlastní. "Doufáme, že ho ministerstvo životního prostředí nakonec nepřijme," řekla. Vyjádření ministerstva je však jen doporučující. "Není to závazné stanovisko. Konečné slovo k řízení o vlivu na životní prostředí bude mít jihočeský krajský úřad," sdělila MfD Jarmila Krebsová z tiskového oddělení ministerstva.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
