Řada obchodníků objednala u čínských dodavatelů zboží už loni. Podle odborníků musí objednávat zpravidla devět měsíců předem, aby stihli patřičnou sezonu, a mnozí už dodávku zaplatili. Teď jim hrozí, že zboží zůstane v Číně, protože není jasné, kde mohou požádat o kvóty, zda budou přidělovány na firmu, nebo půjde o národní záležitost, uvádí deník.
Obchodníci musí odvolávat prodejní akce vypsané na letní zboží a může se stát, že než zboží dorazí, bude po sezoně. Prodejci také nejenže zaplatili za zboží, které leží kdesi v přístavu, ale platí i za pronájem a skladování kontejnerů.
Čínští výrobci na obnovení kvót reagovali po svém. Začali své výrobky označovat jako vyrobené v Kambodži, na Mauriciu nebo v jiných rozvojových zemích, které nejsou v takovém ohnisku zájmu jako Čína.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
