Převzetí celého jmění dceřiné společnosti Víno Mikulov a její zrušení bez likvidace dnes schválila valná hromada Bohemia Sektu, který z 96 procent ovládá německý výrobce alkoholických nápojů Henkell & Söhnlein z potravinářské skupiny Dr. Oetker. Tento krok musí ještě schválit čtvrteční valná hromada Vína Mikulov.
"Spojení výrazně uspoří administrativní náklady, budeme mít centrální ekonomické řízení i nákup," uvedl generální ředitel Bohemia Sektu Josef Vozdecký. Obchod už funguje centrálně.
K fúzi společností dojde zpětně k 1. lednu 2005 poté, co bude zapsána v obchodním rejstříku. Následně bude dva měsíce trvat vypořádání drobných akcionářů, které by mělo být uzavřeno na podzim. Z Vína Mikulov se stane středisko Bohemia Sektu, který přebírá veškeré závazky, pohledávky i všech 90 zaměstnanců moravského podniku. Veškeré obchodní značky i produkty Vína Mikulov zůstanou zachovány.
Víno Mikulov loni vyrobilo 12,5 milionů lahví vína, což je srovnatelné s rokem 2003. Celá skupina Bohemia Sekt, která tvoří kromě mateřského Bohemia Sektu a Vína Mikulov ještě Habánské sklepy, Chateau Bzenec, Českomoravské vinné sklepy v Sedleci u Mikulova a Českomoravská vína Mikulov, loni prodala 31 milionů lahví. Skupina loni utržila celkem 1,3 miliardy korun bez spotřební daně. Tržby Vína Mikulov tvořily zhruba 30 procent.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					