Investice do zahájení výroby by tak neměly být příliš velké, neboť původní areál se pouze dovybaví. "To byl jeden z důvodů, proč se automobilka pro výrobu rozhodla," dodal Fiala.
Podle něj zatím není stanoven roční plán produkce aut ani cena. Octavie budou přizpůsobeny čínskému trhu, budou mít jiné nastavení podvozku a úpravu na místní palivo.
Automobilka mezitím postupně otevírá svá zastoupení v Číně, nyní jich má v zemi přes 50 ve 39 městech. Dosud zde z důvodů dovozních kvót prodala jen 1000 vozů ročně, a to octavií a superbů. "Zákazníci měli zájem o dražší vozy," podotkl Fiala. Od 1. května ovšem byly kvóty zrušeny.
V Asii Škoda Auto minulý týden otevřela montážní linku v Kazachstánu, již několik let má závod v Indii. Záměr začít vyrábět nový typ octavií v Číně byl oznámen loni. Licenční smlouvu tu podepsal šéf představenstva Škoda Auto Detlef Wittig letos v dubnu.
Škoda Auto má dnes montážní závody v bosenském Sarajevu, na Ukrajině a v Indii. Další rozšíření závodů i modelové nabídky chystá především na Ukrajině a v Indii.
V současné době je na návštěvě Číny český premiér Jiří Paroubek. Ten po třídenní návštěvě Japonska přiletěl do Číny v sobotu a v zemi bude do středy. Premiéra doprovází i skupina podnikatelů. Ty zastupují různé firmy, které vyrábějí například turbíny, chemické diagnostické stroje a vagony.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					