V ČR působí více finančních skupin, ryze česká je pouze PPF. Na finančních trzích v poslední době vznikají velké skupiny, které poskytují služby v různých oblastech. Státní dozor na to musí reagovat, protože pokud by tyto finanční konglomeráty musely čelit finančním potížím, mohly by vážně destabilizovat finanční systém a poškodit vkladatele, pojištěné a investory.
Návrh zákona připravilo ministerstvo financí po vzoru Evropské unie. Cílem návrhu také je, aby si regulátoři mezi sebou vyměňovali informace a nechtěli je od skupiny vícekrát. Dozorové orgány mají sledovat kapitálovou vybavenost, rizika nebo operace bank, pojišťoven a obchodníků s cennými papíry uvnitř skupiny.
Minulý týden přitom sněmovna postoupila do druhého čtení také vládní předlohu, která usiluje o sjednocení dozoru nad českým finančním trhem. Trh by měla dozorovat Česká národní banka a Komise pro finanční trh. Sjednocený dozor by měl fungovat od počátku příštího roku. České národní bance přibude starost o spořitelní a úvěrní družstva. Komise pro finanční trh vznikne převedením dozoru nad pojišťovnictvím a penzijním připojištěním z MF pod nynější Komisi pro cenné papíry. Spojování dohledových institucí by mělo být podle původních záměrů završeno vytvořením jednoho finančního dozoru zhruba v době zavedení eura, tedy na přelomu desetiletí.
Vláda od předlohy očekává zvýšení efektivity dozoru nad finančním trhem, zejména díky soustředění zkušeností a informací na půdě nově integrovaných orgánů, a také úspory nákladů. Uvedený krok by měl také umožnit snížit administrativu i náklady státu a regulovaných subjektů.
Předloha nabývá účinnosti dnem vyhlášení.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					