Jobs vychází z pravidel, podle kterých regulátor ceny stanovuje. ERÚ do nich promítá vývoj nákupních cen plynu za uplynulé období. "Netroufám si říci, kdy Energetický regulační úřad uplatní výše uvedenou, věcnou logiku. Jenže se obávám, že se vzhledem k vývoji na mezinárodních trzích takto výraznému zdražení nevyhneme," řekl Jobs. Pokud ERÚ od 1. října zvýší ceny jen o 15 až 20 procent, bude podle něj následovat další zdražení.
Svou prognózu zdůvodňuje růstem cen plynu na světových trzích. "Každý, kdo trochu sleduje denní tisk, vidí, jak roste cena ropy. A nákupní cena plynu je, i když s určitým zpožděním, silně závislá na vývoji u ropy. Takže se stačí podívat na křivku jejího růstu za poslední období a je jasné, že ty dopady budou obrovské," tvrdí.
Podle posledních údajů Českého statistického úřadu vzrostla v květnu cena zemního plynu meziročně téměř o 50 procent.
RWE Transgas již promítá cenový vývoj do cen pro oprávněné zákazníky. Jde o 35 největších odběratelů plynu, hlavně tepláren, kterým ceny neurčuje regulátor, ale které mají individuální smlouvy. Firma plyn odebírá přibližně ze tří čtvrtin od ruské společnosti Gazexport a zbytek u norských producentů.
Loni utržil RWE Transgas téměř 58 miliard korun a vydělal 7,6 miliardy čistého.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					