Mluvčí agentury CzechInvest Jana Víšková řekla, že počet investičních projektů ve srovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl o deset, objem investic ale zůstal na stejné úrovni. "Přibývá tedy projektů, které jsou investičně méně náročné. Přibližně třetinu investičních projektů už stabilně tvoří investice do technologických center a strategických služeb," uvedla.
Dodala, že téměř třetina všech nových investorů míří do Ústeckého kraje, který dlouhodobě vykazuje nejvyšší nezaměstnanost v zemi. "Tito investoři zde v nejbližších letech vytvoří nejméně 2000 nových pracovních míst," řekla Víšková.
Nejvíce investorů v prvním pololetí do země podle Víškové přišlo z Německa (20 projektů). Následovaly Spojené státy americké a Česká republika (po deseti projektech) a na třetí příčce skončila Velká Británie. Kromě automobilového sektoru, který v přímých zahraničních investicích dlouhodobě hraje prim, nejvíce projektů směřuje do oblasti elektroniky, strojírenství a chemického a plastikářského průmyslu.
"Zlepšující se struktura projektů se projevuje i v rámci jednotlivých odvětví. Ačkoli například automobilový sektor stále zůstává silně zastoupen, i v něm se zvyšuje počet výrob s vysokou přidanou hodnotou a složitým zpracováním - například řídicích jednotek k motorům, klimatizačních jednotek a dalších komponentů přesného strojírenství," uvedl generální ředitel CzechInvestu Radomil Novák.
Agentura CzechInvest zprostředkovala loni 145 přímých investic za více než 50 miliard korun, což proti předchozímu roku byl nárůst o víc než 100 procent. Díky těmto investicím vznikne v nejbližších letech nejméně 20.000 nových pracovních míst, z dvou třetin pro kvalifikované pracovníky.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					