Návrh ministerstva vychází ze studie společnosti Alfa, která počítá se dvěma variantami mýtného. Podle první verze by auta s hmotností od 3,5 do 12 tun platila 2,70 korun za kilometr a těžší vozidla 5,40 Sk za kilometr. Podle druhé verze by lehčí nákladní auta platila za ujetý kilometr čtyři koruny a kamiony by musely hradit osm korun.
Konečnou sazbu za kilometr určí nařízení vlády. Podle koncepce se sazby budou moci měnit v závislosti na kategorii vozidla, časovém úseku dne a ekologické citlivosti území.
Podle materiálu, který zatím vláda neprojednala, chce ministerstvo vypsat tendr na systém mýtného ještě tento měsíc. V úvahu přichází buď systém obousměrného mobilního radiokomunikačního systému s krátkým dosahem (DSRC), spojení družicového systému s mobilním systémem (GPS/GSM) nebo jejich kombinace. V případě volby systému DSRC by náklady na výstavbu měly činit 1,6 miliardy Sk, při volbě GPS/GSM 3,9 miliardy Sk.
Koncepce vychází z toho, že mýtné bude během následujících let vynášet více než poplatky z dálničních nálepek. Loni známky vynesly 1,14 miliardy korun. Od letošního ledna do května byl výnos 1,12 miliardy Sk, mezitím však nálepky zdražily. Mýtné spolu s nálepkami by mohly v příštím roce vynést až 3,3 miliardy Sk.
Mýtné se má v příštím roce vybírat na 473 kilometrech dálnic a 33 kilometrech silnic první třídy. V roce 2007 by se mělo rozšířit na 525 kilometrů dálnic a 564 kilometrů silnic první třídy.
Zástupci velkých slovenských podniků se už ozvali, že Slovensko by mělo při zavádění mýtného počkat na pokyny Evropské unie. Podle nich hrozí, že systém přijatý na Slovensku nebude kompatibilní se systémy v ostatních zemích EU.
České ministerstvo dopravy vyhlásilo soutěž soutěž na dodavatele systému elektronického mýtného na konci června. Mýtné by se v ČR mělo začít vybírat od nákladních vozidel v roce 2007 nejdříve na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
