Vládu tak nepřesvědčily nabídky z posledních dnů, kdy někteří z dalších uchazečů o firmu nabízeli za státní 99procentní podíl až devět miliard korun. Ministr průmyslu a obchodu Milan Urban však dříve uvedl, že tyto nabídky byly mimo výběrové řízení, ve kterém nabídla nejvíce právě skupina Evraz.
Druhý za Evrazem skončil ukrajinský System Capital Management s nabídkou 7,02 miliardy, šest miliard nabídly Třinecké železárny. Ty však v úterý uvedly, že nabízejí za státní podíl 7,07 miliardy. Devět miliard korun vládě dříve nabídla skupina Mittal Steel a také Penta. Mittal však privatizační komise do tendru nepustila a nabídku Penty kvůli odchýlení se od smluvních podmínek vyřadila.
Privatizaci hutní firmy stát zahájil loni v listopadu. Na začátku roku státní úředníci odhadovali nabídky v rozmezí čtyř až pěti miliard korun. Nejprve projevila o firmu zájem téměř dvacítka firem, nakonec konečné nabídky předložilo pět firem, dvě z nich však privatizační komise z tendru vyřadila.
Vítkovice Steel jsou třetí největší českou ocelárnou. Nejvýznamnějším produktem jsou tlusté plechy, které v roce 2003 tvořily zhruba 85 procent z celkových tržeb firmy. Celkově firma exportuje dvě třetiny své produkce, především do zemí Evropské unie. Minulý rok firma zakončila se ziskem 1,6 miliardy korun, podnik zaměstnává asi 1600 lidí.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
