Zatímco podíl starých škodovek v této kategorii trvale klesá, roste naopak zastoupení zahraničních značek, které lidé neodhlašují, ale na jejich doklady často provozují mladší dovezené auto. Během posledních čtyř let klesl počet registrovaných vozů Škoda starších 15 let o 36 procent. Značky Oltcit a Dacia zaznamenaly více než poloviční úbytek v registru vozidel. Naopak západní značky jako BMW, Audi, Ford nebo VW měly za stejné období úbytek méně než pětinový.
Ročně lidé z registru vozidel odhlásí kolem 100.000 osobních aut. Přibývá naopak kolem 140.000 nových a stejný počet ojetých. Na konci minulého roku bylo v registru celkem 3,815 milionu osobních vozů o průměrném stáří 13,53 roku.
Staré vozy s benzinovým motorem bez katalyzátoru se podílí na emisích škodlivin více než 82 procenty. Při současném tempu obnovy vozového parku by měla hmotnost emisí do roku 2010 klesnout o třetinu a podíl vozů bez katalyzátoru na jejich produkci na 75 procent.
Obnova tuzemského vozového parku se pohybuje kolem 3,6 procenta ročně a tento podíl v posledních čtyřech letech klesal. V západní Evropě lidé ročně vymění za nové osm až deset procent vozů. Na rozdíl od těchto zemí chybí ČR systém pobídek, který by nákup nového auta stimuloval.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
