Stát podle zákona platí majitelům lesů do 50 hektarů odborného lesního hospodáře, pokud si ho vlastník nevybere sám. Firmy ale podle Kalužy nedostaly peníze již za tři čtvrtletí a pohledávky u členů sdružení činí řádově miliony korun. Jde přitom o malé společnosti, které mají roční obrat například kolem deseti milionů korun a nezaplacené faktury pro ně mohou být existenční záležitostí.
Podle Kalužy mají hospodářům platit obce s rozšířenou působností. Ty ale od začátku roku jejich služby neproplácejí se zdůvodněním, že ministerstvo zemědělství na úhradu neuvolnilo potřebné peníze. "Takové chování státních úřadů považujeme za nehorázné a skandální," uvedl Kaluža.
Podle Pavla Kováře z odboru komunikace MZe jde o výdaje, které byly v roce 2001 v rámci zákona o lesích převedeny na kraje a je jejich povinností služby lesních hospodářů hradit. Ministerstvo jim prostředky na tento účel předalo, uvedl.
Členem Sdružení taxačních kanceláří je 11 firem. Ty zajišťují 80 procent služeb hospodářské úpravy lesů, tedy hlavně tvorby lesních hospodářských osnov a plánů, která vyplývá ze zákona.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
