Telecom zakázku v řádu několika miliard korun získal bez výběrového řízení na podzim 2001 na pět let. Podle Volné není možné smlouvu prodloužit, protože nový zákon o zadávání veřejných zakázek institut rámcové smlouvy nezná.
Konkurence Telecomu možnost získat zakázky od státu uvítala. "GTS Novera vítá každé rozhodnutí, které odstraňuje bariéry na trhu, a toto by mezi ně určitě patřilo," řekla marketingová ředitelka Novery Tereza Vránková s tím, že firma veřejnou správu dlouhodobě považuje za jeden z klíčových trhů, a proto se o tendry bude zajímat. Telecom se ke zprávě nevyjádřil.
Podle ministerstva informatiky nákup služeb pouze od dominantního operátora omezuje rozvoj konkurence a zpomaluje pokles cen. Právě úspora nákladů přitom byla jedním z hlavních důvodů, proč vláda smlouvu s Telecomem schválila. Jako důvod ukončení smlouvy ministerstvo uvádí i prodej Telecomu španělské Telefónice, a s tím spojené riziko závislosti státu na jedné privátní firmě.
Jen v loňském roce stát Telecomu v rámci projektu uhradil 1,9 miliardy korun, z toho 1,2 miliardy za datové a 681 milionů za hlasové služby.
Ministerstvo počítá s tím, že soutěže na veřejnou zakázku na zajištění komunikační infrastruktury úřadů po ukončení smlouvy s Telecomem vypíše do konce letošního září. K novým dodavatelům by měly úřady přejít do října 2006, kdy vyprší dohoda s Telecomem.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
