Za růstem zisku stojí i vysoká poptávka po osobních počítačích, které využívají software Microsoftu, převážně operační systém Windows a další programy. Microsoft ale nastínil výhled do budoucna, který nenaplnil odhady analytiků, a kurz akcií firmy se vydal dolů asi o dvě procenta.
Zisk na akcii činil 34 centů a zvýšil se z předchozích 25 centů před rokem. Výsledek je tedy asi o šest centů lepší, než čekal Wall Street. Pokud by se nebraly v úvahu daňové výhody a výdaje na právní spory a zaměstnanecké akcie, zisk na akcii byl o cent nižší. I to je však o dva centy lepší výsledek, než se čekalo na trhu.
Za celý finanční rok, který Microsoftu skončil 30. června, se tržby zvýšily zhruba o osm procent na 39,8 miliardy dolarů. To je ale nejslabší růst od roku 1986, kdy Microsoft poprvé umístil své akcie na veřejné trhy.
Analytik Alan Davis z investiční společnosti McAdams Wright Ragen podotýká, že investory zneklidnily vyhlídky na současné čtvrtletí, čehož dokladem je i poměrně výrazný pokles akcií firmy po oznámení výsledků. V minulých třech dnech těsně před oznámením výsledků akcie výrazně vzrostly, což svědčí o tom, že na trhu se čekaly lepší vyhlídky.
Nový finanční ředitel Microsoftu Chris Liddell ale investory zklidňuje a tvrdí, že podnik se v tomto finančním roce opět vrátí k dvoucifernému růstu tržeb. "Z fiskálního roku 2005 jsme vyšli s osmiprocentním růstem tržeb, ale uvidíte, že na příští rok zvýšíme odhad růstu na deset až 12 procent," řekl Liddell, který do Microsoftu přišel ze společnosti International Paper.
Liddell řekl, že Microsoft dostane vzpruhu, jakmile začne prodávat příští generaci herní konzoly Xbox 360. Ta se objeví na trhu zřejmě ještě v letošním roce. Microsoft sází rovněž na nový databázový software a nový operační systém Longhorn.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
