Výnosy dceřiného mobilního operátora Eurotel stagnovaly na loňské úrovni 14,6 miliardy korun. Jeho hrubý provozní zisk klesl o sedm procent na 6,7 miliardy korun.
Výsledky skupiny podle finančního ředitele Juraje Šedivého odrážejí postupný přesun z hlasových služeb na širokopásmové a datové služby v oblasti pevných technologií, vysoké rozšíření mobilních telefonů a pokračující konkurenční tlaky u pevných i mobilních technologií. Ve druhém čtvrtletí rovněž byly ovlivněny jednorázovými nákladovými položkami, ke kterým patří tvorba rezerv, výplata mimořádných odměn a odstupného.
Počet pevných linek meziročně klesl o čtyři procenta na 3,25 milionu. Celkové výnosy z pevných linek se snížily o osm procent na 16,1 miliardy korun. Výnosy z hovorného se propadly o čtvrtinu na 4,1 miliardy korun a na paušálech vybrala firma 5,7 miliardy korun, tedy o sedm procent méně.
Pokles částečně zmírnily příjmy z internetu, datových služeb i služeb s přidanou hodnotou, které se zvýšily o 26 procent na 2,2 miliardy. Počet přípojek ADSL od začátku roku stoupl o 62.000 na 163.000.
Eurotel od začátku roku získal 192.000 nových klientů. Firma v pololetí přešla na novou metodiku jejich vykazování. Proto byl celkový počet 4,42 milionu zákazníků zhruba o 240.000 nižší než na konci března. Zatímco dosud Eurotel do zákaznické základny počítal SIM karty, u kterých zákazníci dobili kredit v posledních 18 měsících, koncem června tento parametr upravil na 13 měsíců, a přiblížil se tak konkurenčním operátorům.
Výnosy z hovorného Eurotelu klesly o čtyři procenta na 5,6 miliardy korun, zatímco provoz o pět procent vzrostl. Průměrný výnos na zákazníka klesl o 25 korun na 503 korun měsíčně. Výnosy ze SMS, multimediálních MMS a internetu stouply o 18 procent na 2,2 miliardy korun.
Počet zaměstnanců skupiny klesl o 12 procent na 10.470 lidí. Mateřský Český Telecom snížil od začátku roku počet pracovníků o desetinu na 7970 lidí.
Telecom je od poloviny června ovládán španělskou Telefónikou, která od státu koupila 51 procent akcií za 82,6 miliardy korun.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
