Místopředseda představenstva ČEZ Alan Svoboda uvedl, že střední Evropa bude potřebovat do roku 2007 více energie. Důvodem je podle něj nejméně dvakrát rychlejší ekonomický růst v zemích střední Evropy než v eurozóně.
V rámci snížení emisí v EU má ovšem každá členská země přidělený počet povolenek. Ty se v rámci každého státu ještě rozdělují mezi jednotlivá odvětví a firmy. "Přidělení pro nás znamená, že nebudeme schopni plně využít našich výrobních kapacit," cituje deník Svobodu. Podle Svobody to může být vážnou překážkou pro vývoj v příštím roce, a především v roce 2007.
Jiný názor má analytik Petr Sklenář z Atlantik FT, podle něhož bude ČEZ v následujících dvou letech s emisními povolenkami naopak v přebytku.
Podle Svobody bude skutečně potřebný povolenek pro ČEZ záviset na tom, jak se firmě podaří omezit výpadky jaderné elektrárny Temelín. Pokud podle něj dojde k vážnému přerušení výroby, bude mít ČEZ nedostatek povolenek. Při hladkém provozu může mít ČEZ naopak přebytek.
O rozdělení povolenek na obchodování se skleníkovými plyny pro jednotlivé podniky rozhodla vláda minulý týden. Celkem si podniky mezi sebe včetně rezervy rozdělí povolenky na emise 97,6 milionu tun oxidu uhličitého. Největší podíl budou mít energetické podniky, které si rozdělí zhruba dvě třetiny povolenek. ČEZ obdrží povolenky na 37,2 milionu tun, v porovnání s rokem 2004 o pět procent více a celkem zhruba o dva miliony více.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
