Zákon o úvěru počítá s tím, že České dráhy budou moci nakoupit nové železniční vozy a lokomotivy celkem za 1,4 miliardy korun. Zákon jako takový poskytuje státní záruky za tento úvěr, jenž si ČD vezmou od evropského sdružení železnic Eurofima.
Peníze mohou dráhy jako člen Eurofimy získávat každoročně, a to podle výše podílu v organizaci. Letos by měly dráhy podle mluvčího Petra Šťáhlavského dát peníze na uhrazení části z 26 objednaných vozů 1. a 2. třídy pro osobní dopravu. První peníze by podnik z úvěru zaplatil také za dodávku 20 lokomotiv. Z úvěru by mělo pokračovat i financování nákupu příměstských jednotek.
Eurofima poskytla drahám první úvěr 15 milionů eur předloni. Z něho podnik zaplatil zálohy na vagony první a druhé třídy společnosti Siemens a na dvě soupravy příměstských vlaků od ČKD Vagónka ve Vítkovicích. Loni podnik čerpal 45 milionů eur.
Dráhy vlastní asi 36.000 nákladních vagonů. Kromě toho provozují asi 930 elektrických a 1300 motorových lokomotiv. Osobních vozů mají přes 4500. Po české železnici jezdí také 95 elektrických souprav ČD a dalších asi 790 motorových vozů. Průměrné stáří vozového parku Českých drah je 25 let.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
