Už nyní je však kolem chystaných změn napjatá situace. Zemědělci a výrobci lobují za přísnější verzi zákona, obchodníci naopak za mírnější. Mluvčí ministerstva financí Marek Zeman pouze uvedl, že se MF shodlo se zástupci ministerstev zemědělství a obchodu na zásadě prodej pod cenou zakázat.
Podobný návrh poslance ČSSD Ladislava Skopala, který má zabránit, aby obchodní řetězce netlačily dodavatele do likvidačních cen, již prošel Sněmovnou. Avšak Senát s převahou ODS zřejmě zákon vrátí. Ministerstvo financí proto s vlastním návrhem vyčkává, než parlament dospěje k definitivnímu závěru.
Zemědělci a výrobci tlačí na stát, aby zakročil. "Není možné, aby se prodávaly výrobky za cenu, která nepokrývá ani náklady, třeba u alkoholu ani spotřební daň," říká ředitel Potravinářské komory Miroslav Koberna.
Velcí obchodníci se však přílišné regulaci cen brání. "Co je to nákladová cena? Já nevím, za kolik se vyrábí pivo, jaké má pivovar náklady. A navíc má každý jiné," říká šéf sítě hypermarketů Globus Petr Vyhnálek. Například Tesco již oznámilo, že pokud bude stát preferovat výrobce na úkor prodejců, začne více zboží dovážet.
Ministerstvo financí zatím neuvedlo, jak by se podnákladové ceny měly stanovovat a nechává si otevřená zadní vrátka. "Je možné, že bude přijato úplně jiné řešení," řekl Zeman.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
