"Rozdělení společnosti Home Credit Finance je součástí procesu restrukturalizace majetkové struktury společností skupiny Home Credit, který má za cíl oddělit činnosti spojené s poskytováním spotřebitelských úvěrů od správy majetkových účastí," uvedla Tomasová.
Holding Home Credit B.V. bude podle Tomasové držet majetkové účasti ve společnostech Home Credit v Česku, na Slovensku a v Rusku. Později bude vlastnit též firmy na Ukrajině a v Kazachstánu, kde Home Credit připravuje zahájení činnosti, a v budoucnu i v dalších zemích. PPF uvažuje o rozšíření podnikání i do dalších států východní a jižní Evropy.
Home Credit v Česku bude i nadále poskytovat klientům zejména spotřebitelské úvěry a úvěrové karty. "Chceme se nyní více zaměřit především na více než milion klientů, kteří již mají s firmou Home Credit zkušenosti, a nabídnout jim další produkty," řekl ředitel společnosti Miloš Stibor.
Home Credit v prvním pololetí roku financovala nákupy klientů na klíčových trzích v Česku, Rusku a na Slovensku za dvacet miliard korun, což znamenalo meziroční nárůst o 113 procent. Skupina Home Credit nabízela v prvním pololetí své produkty a služby ve všech třech zemích na téměř 23.700 prodejních místech. To bylo téměř o pětinu více než na konci roku 2004.
Home Credit Finance v Česku letos do konce června financovala nákupy zboží za 3,19 miliardy Kč, což je o 38 procent více než za stejné období loni. "Na tomto růstu se velkou měrou podílely spotřebitelské úvěry, jejichž dynamika je nejvyšší," doplnil Stibor. Trend podle něj nyní směřuje především k tzv. bezúčelovým půjčkám, které mohou být použity na cokoliv.
Společnosti Home Credit jsou stoprocentně vlastněny skupinou PPF. Ta je jedním z nejvýznamnějších českých finančních investorů, který spravuje aktiva za zhruba 200 miliard Kč. Skupinu tvoří například Česká pojišťovna, Home Credit, eBanka a specializované společnosti zabezpečující komplexní servis spojený se správou majetku. PPF zatím rozvíjí své aktivity v regionu střední a východní Evropy.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
