"Zatím máme odezvu, že Evropská komise nevidí důvod k prodloužení přechodného období," řekl náměstek ministra životního prostředí Tomáš Novotný. Jednání však pokračují a jejich výsledek by měl být známý v září.
Přechodné období do roku 2010 si Česko před vstupem do Evropské unie navrhlo samo. Slovensko, Maďarsko a Polsko si tehdy vyjednaly přechodné období o pět let delší.
Jednání s Evropskou komisí podle ministra životního prostředí Libora Ambrozka navrhl premiér Jiří Paroubek. Obává se totiž, že stát a obce nebudou mít na výstavbu čistíren dostatek peněz. Podle posledních odhadů je nutné v příštích pěti letech investovat ještě 61,2 miliardy korun.
Mnoho obcí podle Ambrozka navíc ještě ani nezačalo s přípravou. Ministerstva zemědělství a životního prostředí mají do podzimu sestavit jejich kompletní seznam. Příprava a samotná stavba čistírny přitom trvají tři až čtyři roky.
Unie na stavbu čistíren přispívá každý rok miliardami korun. Pokud by však stát svůj závazek nesplnil, hrozí mu vysoké pokuty od Evropského soudního dvora. Finanční postih však hrozí i obcím. Pokud nepostaví čistírnu včas, může od nich stát podle novely vodního zákona vymáhat až milion korun.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
