Zatímco dosavadní cena elektronického podpisu, který je potřebný například k podávání daňových přiznání či další elektronické komunikaci s úřady, se pohybovala kolem 700 korun, pošta by měla od září podpis nabízet za cenu, která nepřekročí 200 korun. Právě vysoká cena byla podle odborníků jednou z hlavních překážek většího rozšíření podpisu.
"Zvýší se konkurence a tedy i dostupnost a kvalita nabízených služeb. V neposlední řadě nastane i výrazné snížení ceny. Lze předpokládat, že dojde k zásadnímu rozvoji v používání elektronických podpisů," uvedl náměstek ministryně Vladimír Hořejší. Podle informací ČTK o vydávání podpisu usiluje i společnost eIdentity, která převzala řešení od firmy KPNQwest a nyní vydává nezaručené certifikáty například pro banky.
Pošta bude moci certifikáty k elektronickému podpisu vydávat v pobočkách v sedmi velkých městech. Certifikační služby České pošty budou od 1. září zajišťovat pobočky v Praze, Českých Budějovicích, Plzni, Ústí nad Labem, Pardubicích, Ostravě a Brně.
Vedle podpisu bude pošta nabízet i elektronické značky, které označují zprávu automaticky, bez zásahu označující osoby. Zatímco elektronický podpis může vytvářet pouze konkrétní, fyzická osoba, slouží elektronické značky i osobám právnickým nebo úřadům.
Používání elektronických značek je užitečné tam, kde je nezbytné důvěryhodným způsobem označovat velké objemy zpráv v krátkém časovém období. Značky se tak budou využívat při vydávání ověřených výpisů z úředních registrů nebo při potvrzování přijetí velkého objemu zpráv elektronickými podatelnami. Pošta je prvním poskytovatelem, který bude elektronické značky nabízet.
Do roku 2006 by měly státní úřady a obce přijímat elektronická podání, doručovat písemnosti na elektronické adresy a v elektronické podobě vydávat i správní akty.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
