Mluvčí SOS Ivana Picková řekla, že řetízek je v rozporu s platnými normami na úchytce opatřen spínacím špendlíkem. "Domníváme se, že takový výrobek nemá na našem trhu co dělat. Ohrožuje ty nejmenší, kteří si při známé dětské šikovnosti mohou způsobit i závažné poranění," uvedla Picková.
Dodala, že schvalovací zpráva řetízku vyhovuje starým normám z roku 1997, které nahradila přísnější legislativa. "Dáváme podnět ČOI, neboť jsme přesvědčeni, že jde vyloženě o nebezpečný výrobek, který je třeba co nejrychleji stáhnout z trhu, případně varovat i ostatní země v rámci systému Rapex," podotkla Picková. Mluvčí ČOI Miloslava Fléglová řekla, že inspekce se již podnětem zabývá.
Výhradním dovozcem tohoto řetízku k dudlíkům je podle SOS společnost Plastic Nova 91 z Jablonce nad Nisou. Vyjádření jejího vedení se nepodařilo získat.
"Doporučujeme, aby spotřebitelé i přes označení CE a odvolání na různé atesty používali v první řadě selský rozum a jakákoli podezření na nebezpečnost výrobků oznamovali okamžitě nám či přímo ČOI," zdůraznila Picková.
Dodala, že díky upozornění členů SOS již dříve z tuzemského trhu zmizel například nebezpečný napařovací čistič skvrn v podobě tučňáka, adventní věnce s neupevněnými svíčkami či gelové svíčky zaměnitelné s potravinami.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
