Průzkum měří to, jak je kde draho na základě košíku nejrůznějšího zboží a služeb. Sledují se ceny jídla, aut, bydlení a dopravy i například ceny zábavy. Autoři studie však upozorňují, že sledované náklady odpovídají spíše životnímu stylu cizinců, kteří přijdou do země, než místních obyvatel.
Největší cenové rozdíly mezi nováčky a původními členskými zeměmi EU zůstávají u služeb, jako je vzdělávání, zdravotnictví, či doprava. Naopak oděvy, obuv a elektronika už o tolik levněji nevyjdou a v některých případech jsou v nových členských zemích dokonce dražší. Rychle se evropské úrovni přibližují také ceny elektřiny a plynu.
Stejně jako loni je letos nejdražším městem Tokio. Následuje norské Oslo, které se dopředu dostalo hlavně díky silnějšímu euru a slabšímu dolaru. Proto také v žebříčku zlevnila většina amerických a kanadských měst. Nejlevnějším městem světa je stále íránský Teherán, dodává MfD.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
