O kontraktu se spekulovalo už v minulých dnech a Yahoo! ráno kontrakt samo potvrdilo. Čína má druhý největší internetový trh na světě a Yahoo! na čínském trhu vidí další možnosti expanze a růstu. Nákup podílu v Alibabě je největší investicí, kterou kdy zahraniční internetový podnik v Číně uskutečnil.
V rámci kontraktu Yahoo! sloučí své vyhledávací služby, které na čínském trhu zaujímají druhou pozici za společností Baidu.com. V jedné skupině bude také elektronický obchod mezi podniky, který provozuje Alibaba, a elektronický obchod pro spotřebitele, uvedla agentura Reuters.
Šéf Yahoo! Terry Semel řekl, že od Alibaby očekává dlouhodobý růst. Podle něj by akcionáři měli vidět přínos z vysokého zájmu o elektronický obchod, služby vyhledávání a e-mail. "Myslím, že bychom neměli očekávat velký přínos hned druhý den," řekl Semel v rozhovoru na televizní stanici CNBC.
Alibaba sídlí v Chang-čou ve východní části Číny a nejvíce se zaměřuje na elektronický obchod mezi podniky. Provozuje ale také on-line aukční síň TaoBao, která v Číně konkuruje americké firmě eBay. Alibaba nedávno uvedla do provozu vlastní platební systém s názvem Alipay.
Yahoo! počítá s tím, že sjednotí e-mailovou službu se službou zasílání zpráv a dalšími nástroji elektronické komunikace. Služby tak budou dostupné prostřednictvím portálu Alibaba. Nově sloučený podnik bude mít hodnotu kolem čtyř miliard dolarů a bude ho řídit šéf společnosti Alibaba Jack Ma.
Yahoo! bude mít ve společném podniku kolem 35 procent akcií s hlasovacími právy. "Myslíme si, že je to nejlepší způsob, jak proniknout na čínský trh," podotkl provozní ředitel Yahoo! Daniel Rosensweig. Yahoo! se pro kontrakt rozhodlo v době, kdy se v Číně prudce zvyšuje zájem o internet.
Podobně jako Yahoo! do Číny vstupovaly i další portály z USA, včetně společností eBay nebo Amazon. eBay na čínský trh vstoupil nákupem společnosti EachNet, za kterou zaplatil kolem 180 milionů dolarů. Amazon koupil za 75 milionů dolarů čínský podnik Joyo.com a společnost Monster zaplatila asi 50 milionů dolarů za zhruba 40 procent akcií ve firmě ChinaHR.com.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
