Zakázku na dostavbu D47 získala v roce 2002 bez výběrového řízení firma H&C. Následující vláda premiéra Vladimíra Špidly smlouvu vypověděla, protože se jí zdála nevýhodná. Kopii zprávy o výsledcích jednání mezi státem a H&C odmítlo ministerstvo dopravy zveřejnit právě s odvoláním na obchodní tajemství.
Tím však porušilo zákon o svobodném přístupu k informacím. Podle soudu nejde kvůli ochraně obchodního tajemství zatajit informace o ceně, která bude hrazena z veřejných rozpočtů. Nejvyšší správní soud také rozhodl, že ministerstvo dopravy musí zveřejnit nejen samotnou cenu, ale i další informace o obsahu zprávy.
Zpráva byla navíc označena za součást obchodního tajemství až poté, co na úřad přišla žádost o její zveřejnění. To také bylo podle soudu protizákonné. "Určitá skutečnost musí být za obchodní tajemství výslovně označena již předtím, než o tuto informaci někdo požádá," uvedl soud.
Ministerstvo dopravy nemá zatím verdikt k dispozici a neví, jak bude postupovat. "Zatím k tomu nemůžeme nic bližšího říci," sdělila HN mluvčí ministerstva Marcela Švejnohová.
Deník uvádí, že rozhodnutí soudu může mít zásadní význam pro jiné spory o poskytování informací státními, městskými nebo obecními úřady. Obchodní tajemství bývá často argumentem, proč některé informace nemohou být veřejné.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
