Indická vláda vlastní více než 200 společností s celkovým jměním dosahujícím biliony rupií (stamiliardy korun). Mezi 13 společnostmi, které nebudou privatizovány, je několik velkých podniků, například National Aluminum, Hindustan Petroleum Corp., Engineers India, Shipping Corp. of India či National Fertilizers.
Ministerstvo financí v prohlášení uvedlo, že rozhodnutí odvolat plánovaný prodej 13 firem učinila vláda na základě dohody s vládními spojenci. Dohodu podepsala vládnoucí strana Indický národní kongres v loňském roce po nástupu k moci.
Ministr financí Palaniappan Čidambaram dodal, že vláda nehodlá prodávat státní firmy prostřednictvím tzv. strategického prodeje, jak propagoval dřívější kabinet, protože tento způsob není dostatečně transparentní. Strategický prodej znamená, že finanční poradce vybere několik možných zájemců. Kontrolní podíl ve státní firmě pak získá ten ze zájemců, který nabídne nejvyšší cenu.
Bývalá vláda vedená Indickou lidovou stranou zdůvodňovala privatizaci tím, že vláda by měla mít podíly pouze v podnicích ze strategického sektoru. Za ten považovala energii, letectví a infrastrukturu.
Komunističtí spojenci současné vlády se postavili také proti prodeji minoritních podílů ve státních firmách na akciovém trhu. Na počátku tohoto měsíce vláda oznámila, že odkládá plánovaný prodej deseti procent akcií ve společnosti Bharat Heavy Electricals, která je největší firmou zabývající se těžkým energetickým strojírenstvím v zemi, napsala agentura AP.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
