Společnost Žilina Invest, která zajišťuje pozemky pro KIA, nesmí na zmíněné čtyři parcely vstupovat a provádět na nich jakékoli přípravné a stavební práce, řekl právní zástupce vlastníků půdy Maroš Uhau. Žilina Invest donedávna tvrdila, že na pozemcích vykonává pouze archeologický průzkum.
Majitelé pozemků se domáhají vyšší prodejní ceny. Slovenská vláda totiž po dlouhých sporech přistoupila na požadavky některých vlastníků a souhlasila se zaplacením výkupní ceny 350 korun za metr čtvereční. Předtím ale úřady platily méně než poloviční částku.
Výroba v žilinském závodu KIA se má rozběhnout do konce příštího roku. Z výrobních linek by mělo ročně vyjet 300.000 vozů. Infrastruktura pro závod měla být podle původního plánu hotová už toto pondělí.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
