Trh on-line prodeje zájezdů v Česku loni dosáhl asi 750 milionů korun. Internet se tak na celkovém prodeji zájezdů podílel asi třemi procenty. Letos by mohly CK prodat přes síť zájezdy za 1,4 miliardy korun, což by byl sice růst o 90 procent, podíl by se ale zvýšil jen na 5,5 procenta. V roce 2009 by při takto rychlém růstu mohl internetový prodej tvořit až třetinu z celkových tržeb za zájezdy.
V Česku je přitom podle výzkumů 3,5 milionu uživatelů internetu, což tvoří 34,5 procenta celkové populace. Na dovolenou do zahraničí letos vyrazí podle odhadů 3,7 milionu Čechů.
Velkými hráči na českém trhu jsou zejména invia.cz, zájezdy.cz a NetTravel, řekl Beránek. Nejprodávanější letecké zájezdy přes internet směřují do Egypta. Na druhém místě je Tunisko a na třetím Řecko. Mezi další oblíbené oblasti patří Chorvatsko, Itálie a Bulharsko, které se stává v posledních letech hitem mezi levnějšími zájezdy.
Průměrná cena zájezdu činí kolem 12.800 korun na osobu. Zákazníci si zájezd na internetu zakoupí v průměru 18 dní před odjezdem.
Největším kladem nákupu zájezdů přes internet je úspora času, možnost pohodlného pořízení z domova nebo zaměstnání a velký výběr i vyhledávání podle různých parametrů. Zájezdy na internetu jsou také levnější. Finanční úspora oproti klasickému nákupu před sezonou dosahuje až 15 procent. Cestovní kancelář nebo agentura, která prodává přes internet, totiž nemá vysoké náklady spojené se sítí poboček a zaměstnanců. Šetří také na propagaci a reklamě.
Reklamní strategie je založena především na inzerování na velkých internetových portálech, například Seznam.cz, Centrum.cz nebo Atlas.cz, a až na nepatrné výjimky internetoví prodejci zájezdů v jiných médiích neinzerují. Důležitý je pečlivě připravený mix klíčových slov na vyhledávačích.
V zemích západní Evropy a Severní Ameriky je prozatím podíl zájezdů prodaných přes internet vyšší než ČR. Je to způsobeno jednak vyšším počtem lidí s přístupem k internetu a také větším rozvojem nabídky.
Tržby z prodeje zájezdů v USA vzrostly v roce 2004 o 20 procent a podílejí se 14 procenty na celkové hodnotě prodaných zájezdů. Také v zemích západní Evropy se pohybuje podíl prodaných zájezdů přes internet většinou nad deseti procenty. Například ve Velké Británii se prostřednictvím internetu prodalo 12 procent zájezdů a v roce 2004 byl zaznamenán téměř čtvrtinový růst.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
