Spiegel se ve své zprávě odvolává na interní prognózy VW. Firma by údajně usilovala o razantní snížení počtu zaměstnanců i v případě, že by se rozhodla vyrábět nový model vozu SUV na svém hlavním závodě ve Wolfsburgu. Expertní výbor zatím doporučil produkovat SUV od roku 2007 v Portugalsku, protože zde by výroba stála asi o 1000 eur méně.
Magazín Focus uvedl, že rozhodnutí o výrobě SUV je pákou k získání ústupků od zaměstnanců. Nový model by se mohl vyrábět ve Wolfsburgu v případě, že zaměstnanci se smíří se snížením mezd až o 20 procent a s prodloužením pracovní doby, uvedl Focus.
Mluvčí Volkswagenu zprávy odmítl. "Nemá žádný smysl připojovat něco k těmto spekulacím," řekl agentuře Reuters.
Volkswagen je pod tlakem vysokého kurzu eura a slabšího odbytu. Generální ředitel koncernu Bernd Pischetsrieder minulý měsíc označil za nutné urychlit snižování osobních nákladů a naznačil možnost drastických úspor v evropských továrnách, které nejsou schopny vyvážet se ziskem.
Cílem společnosti dosud bylo snížit do roku 2011 personální náklady o dvě miliardy eur. Pischetsrieder však chce nyní této úspory dosáhnout dříve a nevylučuje ani propouštění.
To však vyvolává ostrou reakci odborů. Mocný svaz IG Metall prohlásil, že snižování stavů ve VW nepřichází v úvahu a odmítl znovu jednat o loňské pracovní smlouvě ve firmě. Dohoda výměnou za zachování pracovních míst do roku 2011 zmrazila zaměstnanecké mzdy na příští dva roky.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
