Internet pronikl na burzu i RM-S

21.04.2000 | ,
Domovská stránka


perex-img Zdroj: Finance.cz

Slovo internet začíná znít v uších českých finančníků stále silněji

Slovo internet začíná znít v uších českých finančníků stále silněji. Názorným příkladem může být mimoburzovní trh RMSystém, který právě tento týden očekává tisícího klienta, který obchoduje přes celosvětovou počítačovou síť. Mimoburzovní trh začal tuto službu provádět již v květnu loňského roku. A jaké jsou výsledky? "Za první rok se naše předpoklady splnily," říká Martin Krejčík z obchodního oddělení RM-Systému (RMS). Investoři přes počítač již uskutečni

ly v RMS obchody za 272 milionů korun.

Většina z těchto zákazníků jsou přitom podle Krejčíka fyzické osoby. Nejen na mimoburzovním trhu se však dá obchodovat s cennými papíry přes internet. "V současné době mohou prostřednictvím internetu obchodovat na burze klienti makléřských společností Sati, Fio a Harvardské Burzovní Společnosti," říká tisková mluvčí pražské burzy Iva Sedláková. Síť sítí, jak se někdy internetu říká, přitom přináší všem investorům řadu výhod. Příkaz k prodeji či nákupu cenných papírů může kdokoliv dát z pohodlí svého domova. "Elektronické systémy selžou méně častěji než lidská obsluha," dodává Jan Komeda, předseda představenstva společnosti Fio burzovní společnost. Svým klientům navíc makléřské společnosti umožňují získat okamžité inform

ace o kursech akcií a dění na trhu.

Z bezprostředního přístupu na kapitálové trhy tak těží jak příležitostní investoři, kteří jen spravují své investice, ale i spekulanti. "Naši zákazníci se orientují více na spekulativní obchody v tom dobrém slova smyslu," uvádí Krejčík. Tím však výhody založené na rychlosti přenosu informací nekončí. Investoři podle Pavla Svobody z makléřské firmy Sati mají kvůli rychlému přístupu na trh možnost využívat různé ceny na pražské burze a RMS. Český investor má však možnost hr

át přes internet nejen na českých trzích, ale kupříkladu i na proslulé burze v New Yorku či na mimoburzovním trhu Nasdaq.

Tyto služby již nabízí řada tuzemských firem. "Pokud chce být makléřská firma významná na trhu, bude muset jít i elektronickou cestou," tvrdí Komeda. Svůj vstup do vod internetových obchodů ostatně připravuje i společnost Patria Finance, jeden z největších tuzemských obchodníků s cennými papíry. Česká republika tak jde ve šlépějích Spojených států amerických, kde se zvyšuje počet obchodů

realizovaných přes internet. V současnosti jde téměř každý druhý dolar při obchodech na kapitálových trzích přes internet.

Zdroj: LN z 21. 4. 2000


Autor článku

 

Články ze sekce: Domovská stránka