Riziko z pochybení přitom nenese prodávající strana, ale kupec, tedy příjemce případné podpory. "Příjemce si musí být vědom rizika," uvedla ředitelka. Podle průzkumu ministerstva je většina prodejů bytového fondu z majetku obcí v pořádku. Nebezpečí číhá pouze při prodejích v centrech hlavního města a Brna.
Nedovolená veřejná podpora je vyčíslena na 100.000 eur, zhruba tři miliony korun. Pokud tedy například rozdíl mezi tržní cenou objektu a prodejní cenou nepřekročí tuto hranici, střet s komunitárním právem nehrozí. Případné provinilé družstvo by muselo vrátit celou podporu zvýšenou o úroky. Do pasti nepřípustné veřejné podpory lze spadnout i po velmi dlouhé době, poněvadž promlčecí lhůta je deset let.
Hlídání možné veřejné podpory je potřeba od vstupu ČR do EU. Nejasné je ovšem datum označení prodeje. Podle Grabmüllerové jím není až uzavření kupní smlouvy, ale již třeba okamžik schválení kupní ceny či cenové rozhodnutí v usnesení. "Klíčové je co, komu a za jakou cenu," shrnula.
Města a obce byla na možná rizika při privatizacích bytů za nižší cenu než tržní upozorněna. Snaží se proto dávat přednost prodejům jednotlivých bytů přímo soukromníkům. Potvrdila to například Praha 6, která organizuje nejrozsáhlejší prodej nemovitostí v historii, a dává přednost dosavadním obyvatelům. "Lze proto přepokládat, že do budoucna i další samosprávy budou dávat přednost přímému prodeji fyzickým osobám," uvedl tiskový mluvčí městské části Martin Šálek.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
