S jadernou energetikou souhlasí hlavně muži, u žen se podle STEM častěji vyskytuje váhavý nesouhlas. Výrazné podpoře se těší hlavně mezi vysokoškoláky, kde vyslovilo souhlas s jejím rozvojem 69 procent dotázaných. STEM naopak nezjistil, že by se podpora energie z jádra lišila podle věku. "Zaručeně se neukazuje, že mezi mladými lidmi by byla velmi početná skupina odpůrců jaderné energetiky," uvedla agentura.
Mírně nadprůměrná je podpora v městech nad 90.000 obyvatel, kde činí 55 procent. Regionální šetření v okolí jaderné elektrárny Temelín ukázalo, že podpora jaderné energetiky v okolí je o něco nižší. Zastánců rozvoje jaderné energetiky je zde 48 procent.
Do vztahu k jaderné energetice se podle průzkumu promítají i politické názory. Kladně se k ní staví nejvíc stoupenci ODS, nejméně ji podporují stoupenci KDU-ČSL.
V názoru na otázku, zda je možné výrobu elektřiny v jaderných elektrárnách nahradit jinými zdroji, se populace dělí na dvě stejné části. Kladně i záporně se vyjádřilo shodných 50 procent dotázaných. Věkové rozdíly v odpovědích jsou méně významné, zato významnější jsou rozdíly podle vzdělání. S vyšší vzděláním rostl počet lidí, kteří míní, že výrobu elektřiny v jaderných elektrárnách není možné nahradit jinými zdroji.
V otázce stavby dalších bloků v Temelíně převažují záporné odpovědi, proti dostavbě je 51 procent a pro 49 procent lidí. I zde ale platí, že čím vyšší vzdělání, tím vyšší podpora dostavby nových bloků, uvedl STEM.
STEM uskutečnil dva průzkumy, první z nich v květnu v okolí 20 kilometrů kolem Temelína, druhý začátkem června v celé ČR. Náklady spojené s průzkumy hradila elektrárenská společnost ČEZ, která provozuje obě tuzemské jaderné elektrárny: Temelín a Dukovany.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
