Spor vypukl poté, co Budvar německým firmám, které v Německu prodávaly jeho pivo, vypověděl loni kvůli klesajícím prodejům smlouvy. Zároveň založil v Německu dceřinou společnost Budweiser Budvar Import (BBI) a tím německé firmy připravil o vliv i zákazníky. Firmy ho proto zažalovaly.
Rozhodčí nález umožňuje Budvaru postavit obchodní politiku v Německu na firmě BBI. Německým firmám ale neuznal náhradu škod, které jsou značné, protože ztratily až 90 procent zákazníků.
Budvar s německými firmami A. Kamphenkel + Vertriebs, Heinz Kampmann, Otto Pachmayr a Strelow spolupracoval desítky let. Firmy proto výpověď smluv nechápou. "Údajně to bylo kvůli nedostatečné reklamě," řekl HN Udo Krause z firmy Strelow.
Podle ředitele Budvaru Jiřího Bočka šlo o čistě ekonomické rozhodnutí. Zatímco prodej přes vlastní síť Budvaru rostl, přes importéry klesal, což podnik pokládal za neúnosné. Boček nyní věří v dohodu firem, ze které by měly užitek všechny strany, ale od strategie postavené na BBI ustoupit nechce.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
