Inekon, který se o zakázku uchází společně s firmou Alstom, měsíc před odevzdáním nabídky protestoval u Dopravního podniku hlavního města Prahy, který je zadavatelem zakázky. Firma se pokusila intervenovat i u primátora Pavla Béma a premiéra Jiřího Paroubka. Ředitel firmy Josef Hušek deníku řekl, že se Inekon obrátí i k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
Třetí zájemce, kterým je dceřiná společnost Škody Holdingu Škoda Transportation, naopak podal kompletní nabídku. Firma Siemens, která také vyrábí tramvaje, nabídku nepodala.
Firmy chtějí prodloužit přípravu nabídky na alespoň čtyři měsíce. Podle zadání by mělo jít o tramvaj, která se nikde ve světě nevyrábí, o nízkopodlažní vůz s plně otočným podvozkem. Dosavadní nízkopodlažní tramvaje mají podvozek otočný jen částečně a tím způsobují rychlejší opotřebování kolejí v zatáčkách. Inekonu a Bombardieru vadí i nejasnost zakázky.
Dopravní podnik garantuje odběr pouze 20 tramvají s tím, že podle rámcové smlouvy jich může odebrat až 230. Inekon s Alstomem i Bombardier chtějí, aby se původní termín na podání nabídek zrušil a stanovil se nový.
Mluvčí dopravního podniku nechtěla sdělit ani jména firem, které nabídku podaly, přestože jde o veřejnou obchodní soutěž a utajení není zakotveno v žádné smlouvě, uvedly HN.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
