Northwest k bankrotu přivedly vysoké palivové a penzijní náklady, nízké ceny letenek a ostrá konkurence rivalů. Společnost oznámila, že o soudní ochranu požádala bez ohledu na stávku mechaniků a dodala, že pokračuje v běžném leteckém provozu.
Northwest dodala, že má k dispozici 1,5 miliardy dolarů v hotovosti a dostupných investicích. Do ochrany před věřiteli se uchýlila, aby snížila náklady rychleji a efektivněji. Společnost je čtvrtý největší letecký přepravce ve Spojených státech.
Vedení Northwest dnes mělo rozhodnout, zda společnost využije článku 11 úpadkového řádu, který soudní ochranu před věřiteli umožňuje, nebo zda se bude restrukturalizovat mimo bankrotový režim. O dnešní schůzce vedení informoval odborový svaz pilotů.
Akcie Northwest dnes za očekávání bankrotu spadly o 19 procent na 1,87 dolaru. Od začátku roku tak propadly o 86 procent, zatímco se tržní hodnota Delty propadla o 90 procent, napsala agentura.
Northwest přepravují asi 177.000 cestujících denně a jsou čtvrtým největším leteckým přepravcem v USA. Jejich hlavními uzly jsou Detroit a Minneapolis.
Letecké odvětví se potýká s problémy kvůli rostoucím nákladům na pohonné hmoty a tlaku na ceny kvůli silné konkurenci diskontních leteckých společností. V režimu bankrotové ochrany jsou v USA nyní i společnosti United Airlines a US Airways Group. Očekává se, že obě firmy brzy tento režim opustí.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
