Novelu kritizovali už ve sněmovně a poté i v Senátu hlavně zástupci ODS, ale nejen oni. Například Pavel Eybert (ODS) jí vytkl, že umožňuje udělovat rozdílné pokuty fyzickým a právnickým osobám. Karel Schwarzenberg (ODA) uvedl, že poznal řadu vynikajících hospodářů, asi by ale podle něj nesplnili podmínky, které po nich požaduje zákon v České republice.
Proti poslanecké novele tvrdě vystupuje také zemědělský odborník občanských demokratů Miloslav Kučera. Prohlásil, že předloha je natolik složitá, že jí jen stěží mohli sami poslanci bez patřičného technického zázemí napsat. "Nemohli se k těmto informacím vůbec dostat. Je to pravděpodobně - a na tom si budu stát - novela od ministerstva zemědělství, která se cíleně vyhýbá připomínkovému řízení, aby nedošlo k odhalení těch hrozných věcí, které novela samotná obsahuje," prohlásil Kučera.
Podle něj je novela "obrovsky nebezpečná pro celé podnikatelské prostředí v zemědělství, a to jak pro prvovýrobu, tak pro zpracovatele". Mimo jiné mu vadí, že předloha zavádí trojí rozsáhlou evidenci podnikatelů v zemědělství, a to evidenci zemědělského podnikatele, evidenci půdních bloků a evidenci hospodářských výsledků firem hospodařících v zemědělství. "V absolutně absurdních detailech zavazuje uživatele této půdy poskytovat informace, které nemůže znát, nemůže o nich tušit a bude ho stát neskutečné peníze, než se k těmto informacím dostane," tvrdí Kučera.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
