Spořitelny mohou buď požadovat pevnou částku po dobu šesti let nebo musí sdělit, jak se poplatek bude v tomto období určovat. Klient tedy bude vědět, jaký roční poplatek bude po dobu trvání smlouvy platit, nebo na jakou maximální úroveň se může dostat.
Novela vznikla i jako reakce na šetření poplatků stavebních spořitelen ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Je však třeba uvést, že spořitelny se k návrhům na změny postavily vstřícně. Některé dokonce udělaly víc, než jim ukládá zákon.
Většina spořitelen bude stanovovat pevný poplatek. Pouze Stavební spořitelna České spořitelny zatím ohlásila, že využije druhou možnost a ve smlouvě stanoví možnost každoroční zvýšení poplatku o pět procent.
Některé stavební spořitelny daly nad rámec zákona záruky stabilních poplatků i svým současným klientům. Patří mezi ně například Modrá pyramida nebo Wüstenrot stavební spořitelna.
Dvě stavební spořitelny - Českomoravská stavební spořitelna a Modrá pyramida - se také již dříve rozhodly zrušit takzvané úhrady za úrokové zvýhodnění. Ty si většina spořitelen účtovala za některé starší smlouvy s výrazně výhodnějšími úroky.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
