"Podle čerstvých informací již cena jedné akcie vzrostla na 6,20 eura," oznámil novinářům krátce po poledni Christian Mandl, člen představenstva SkyEurope Holding AG. Z více než pěti desítek evropských nízkonákladových přepravců je na burze kótováno zatím pouze pět společností - vedle SkyEurope jsou to ještě Ryanair, easyJet, Norwegian a FlyMe. "Věřím, že brzy budeme mít v tomto ohledu další následovníky," předpokládá Mandl.
Společnost SkyEurope byla založena před čtyřmi roky, vlastní 15 strojů a létá na 54 linkách do 30 destinací v 18 zemích. Využívá k tomu letiště v Bratislavě, Budapešti, Krakově a ve Varšavě. Přepravila dosud přes 2,4 milionu pasažérů, v roce 2004 počet pasažérů stoupl o rekordních 471 procent. Za posledních 12 měsíců (do 31. srpna 2005) využilo jejích služeb 1,64 milionu lidí.
Zhruba 17 procent akcií vlastní dva zakladatelé firmy, asi 43 procent má Evropská banka pro obnovu a rozvoj a 40 procent drží rakouský finanční ústav Bank Austria-Creditanstalt. Ta však akcie drží jménem velkých finančních investorů.
Nabídky na nákup akcií SkyEurope bylo možné předkládat do středy minulého týdne. Podnik nabízel 11,8 milionu akcií za pět až deset eur za kus a z tohoto počtu je zhruba deset milionů kusů ze zvýšení základního jmění. Současní akcionáři tedy prodávají pouze 1,8 milionu akcií.
Akcionáři mohou prodat až o 1,18 milionu akcií více, pokud se investoři rozhodnou uplatnit opci. Hlavními manažery chystaného úpisu jsou banky CA-IB a Sal. Oppenheim. Zisky z obchodování na burze mají být platformou k dalšímu rozvoji firmy, která hodlá od prosince letošního roku začít létat i do Bukurešti a do Sofie. V plánu je rozšíření parku na 32 letadel a výhledově se chce SkyEurope zaměřit také na ruský a ukrajinský trh.
Společnost SkyEurope měla ve svém prvním fiskálním pololetí do konce března provozní ztrátu 850 milionů slovenských korun. Čisté provozní tržby činily 1,39 miliardy Sk.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
