Pro českého zákazníka hraje podle marketingového manažera Nissanu pro střední a východní Evropu Petra Minaříka v nižších segmentech rozhodující roli právě cena, a proto se dovozci snaží získat klienta na svou stranu především výhodnou nabídkou. "Určitou roli přisuzuji dominantnímu postavení značky Škoda, jež má tržní podíl přes 45 procent, a ostatní se doslova bijí o své tržní podíly právě výhodnými cenovými nabídkami," dodal. Ceny v ČR jsou nejnižší v Evropě pohybují se osm procent pod celoevropským průměrem.
Pod psychologickou hranicí 200.000 korun lze v současnosti pořídit zhruba desítku převážně malých a mini vozů osmi zahraničních značek. Nejlevnější domácí Škoda Fabia se prodává za 224.900 korun a cena vozů z kolínské automobilky TPCA začíná o 12.000 Kč výše. Malé a mini vozy mají na českém trhu podíl přes 50 procent.
U dražších modelů v současnosti automobilky nabízí slevy i více než 100.000 korun. Například při koupi Fordu Focus Trend lze ušetřit přes 113.000 korun. Renault Megane a Scenic lze pořídit o 120.000 levněji. Opel u modelu Vivaro slevil 83.300 korun.
Výrazné slevy na podzim nabízí i většina velkých motocyklových výrobců, pro které znamenají klesající teploty konec hlavní sezony. Například Aprilia zlevnila letošní modely RSV nebo Tuono zhruba o deset procent. U Yamahy začíná v říjnu výprodej skladu s bonusem od 6000 do 55.000 Kč. Honda nabízí slevy až 40.000 korun. Model CBR600RR tak lze nyní pořídit za 279.900 korun.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
